zambonga 2 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu zambonga 2 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

zambonga 2

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

25 November 2011 | Filipijnen, Manilla

de bus rijs duurt 7en een half uur naar gagian the oro dwars door mindanauw we zien alleen niks wand het is inmiddels donker. Er zijn wat plekken vrij vreemd genoeg ook de voledige achterbank
nog al verbaast over deze uitgelezen vrij slaap plek gaat ik leggen en pitten
na ruim een paar uur (denk) kom ik er achter warom die bank leeg was. als de bus een onverziende hobbel op denderd vlieg ik met bank en al een halve meter in de lucht. met een luide klap kom ik weer op me plek terecht. Raar aangestaart door een philopino die zich hoofd schuddend weer in zijn 2 zitter vouwd . Ik besluit het nog een kans te geven mischien was het de enige hobbel in dit trajext
na een half uur verschijn ik met bank en al voor het achter raam van de bus!! maar nu gaden geslagen door de busshaufeur die acher ons reed en die mijn blonde kruin ok weer langs het achter raam omlaag ziet komen. Met een nog luidere klap beland ik nu naast de bank. en besluit ik toch maar weer om op me vertrouwde plekje naast benelyn plaats te nemen wand die was zo gek nog niet.

De volgende bus nemen we in gagian de oro maar daar gaat wel eerst een taxy rid aan vooraf het is inmiddels 3 uur in de nacht en als we uistappen is er verder niemand balve dan de fijf heren die dachten okkerse uit te kleden eerst was er de diskuzie over de prijs van de fiets taxi 300 (veel te duur) dan komt er een andre taxi met een prijs van 200 dat klingt dan all weer beter dus we stappen in maar de tassendrager wil geld voor het ongevraagt sjouwen met me rug zak (hij was te snel) het is slechts 200 met de deur all dicht en de koffers veilig inde achterbank busluit ik nu dat deze prijs toch echt belagelijk is ik zeg dat die 10 kan krijgen voor deze ongevraagde hulpzaamhijd en geen peso meer!! hij begind een gesprek met benelyn en zecht dan 50!! maar zodra die naar mij kijkt is het all weer honderd!! vervogens heb ik weer geen keus
maar dit maal neem ik hetr zelf in de hand open de deur druk de goede man 10 pesso in zijn handen sluit de deur en roep geregeld!!! de taxi rijd weg met de man nog na timmerend op de achterbak lol
de volgende bus is er weer een van 7 ½ uur

het verbijf in zambuanga duurde niet al te lang (2 dagen) de eerste dag werd ik voorgesteld aan de hele famili plus anhang uurenlang aangstaard en verhoord (was de eerste buitenlander die daar kwam) kon wel benelyn een paar keer alleen naar het strand krijgen voor meditatie en wat gefrummel in de zee maar daar bleef het dan ook bij ze had al gezecht dat ze niet wilde dat we elkaar te veel zouden aanraken waar haar familie bij was. Gelukkig was zij de eerste die zich niet aan de gemaakte afspaken hield lol

in een dicht gezipte hanhmat het paste presies!! konden we wat verder klooien maar echt comfertabele was het niet en ontiegelijk heet met zen 2 in zoon dichte zak
deg 2 dag moest ik hals over kop het kamp verlaten er was namelijk een buitenlander (chinees) onvoerd in het na bijglegen dorp de zaken man was om 6 uur uit ze nest gehaald door de moslims die dr nu een losgeld voor gingen vragen

het vervolg was dat ze bang waren dat mij het zelfde ging over komen, dus besloten we om voor donker de volgende dag te vertrekken.
pissen kon ik die nacht allen nog maar in een pot in plaats van buiten in de tuin
en ik kreeg 5 man beveiliging in onze slaap kamer in een hermetis gesloten vesting

het werkte!! dr kwam geen moslim in de buurd!! de volgende dag vroeg vertrokken we in een bus waar ik met bebogen hooft achter geblind glas (stukje groen plak folie) (en benelyn die zij bukken als we door een dorp rijden) terug naar de beschaaving.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: