benelyn 2 + okkerse story (zo veel) - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu benelyn 2 + okkerse story (zo veel) - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

benelyn 2 + okkerse story (zo veel)

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

29 Oktober 2011 | Filipijnen, Manilla

Benelyn wilde haar ouders bezoeken in zamboanga tenminste dat was de planing een week of wat geleden. van de week kreeg ik te hooren dat haar opa en oma naar zambanga gingen om dr land daar te onderhouden en te oogsten. Ze kwam naar me toe toen ik net me schep beet had om een nieuw stuk aan onze (grahan) groententuin toe te voegen, ik zag al aan haar gezicht en de blik in haar ogen dat er iets belangrijks aan de hand was en dat ze wat van mij wilde. De mededeling was dat ze naar zambaonga ging. en de vraag, die kwam wijfelend tot stand nadat ik de spaning wat had afgeroomt, met als het zo erg belangrijk is wacht dan ef dan gaat ik eerst een uur of wat meditatie doen om mijn mind optimaal voorte brijden!! maar dat was dan weer net niet nodig ze had alleen maar geld nodig omdat haar opa en oma dat niet hadden voor de heen reis en dat het werd terug betaald als we dr waren. Nou heb ik het niet zo op dat soort zaken doe ik bijvoorbaat al moeilijk maar dat is meer uit zelf bescherming wand zodra het te makkelijk gaat heb je zo het halve dorp aan je broekzak hangen. Ik zij dat ik nog al wat slechte of mindergoede ervaringen had maar dat ik het nog wel een keer wilde proberen wel met de mededeling als er niet betaald word is het de laatste keer. Dat houd inieder geval de druk op de ketel en betalen ze niet ben ik ook gelijk van het gevraag af en blijven me kosten enigsins beperkt.
We gingen ook nog morgen vertreken! na een aantal keer door vragen kwam ik enigsins achter de planing !! we vertrekken 9 uur naar een bustation in de sity dat werd all gouw 1 uur
en uitijndelijk 3 wand okkerse was nog nie klaar en we haden geen moter om ons naar de snel weg te brengen. Ik was ondertussen ook begonnen met het ontruimen van mij kamer voor de verhuizing naar de andere hut (ons huis ) had all me spullen al neer gezet en me muskieto net opgehangen toen me mijs zij heyy moeten nog eerst schoonmaken (timing ) de vraag of ik een paspoort nodig had wert vaag beandwoord met een maby not!! I dont no!
ik pakte de rest van me koffer in dr moest nog al wat mee
blender (en ze haddenr er geen stroom!! (antie have stroom!!) owee bord en lepel en vork (heben ze die daar ook niet??) me pasta van de vorge dag en me shaker ingrydians. Dus 2 zakken verder waren haar kleren vermengt met die van mij en zat de rest van de stuff in de kleine rug zak.grahan melde nog efdat het natif people waren natifer dan natif zeg maar simple dan simpel

okkerse story
we vertrokken ijndelijk ik op me ijgen zak zittend achter in de fiets bugie opa en oma voor en benelyn achter op (had er een foto van moeten maken) zeer amikant stel zo bij mekaar
daarna in de jebny die ons bijna recht voor de deur van het bustaation af zette.
neee nog een stukje lopen neeeee hier nog niet neeeee voorbij de bocht (jezes!!!) neee niet hier!! ja wacht ef ik moet water hebben (liep langzaam leeg)
bij het bustation liep ik als eerste naar binnen en werd ik tegen gehouden door beveiliging in camuflage pak PASPOORT!! (kut!!) ik wilde door lopen maar de vraag volgde opnieuw ja eeee die heb ik niet!! niet?? nee warom niet?? ik was bang hem kwijt te raken (gingen nog al wat wilde verhalen rond over de plak waar ik naar toe ging) je moet altijd,,, ja dat weet ik maar wat doen we er aan?? de camuflage pik kijkt mij aan en zecht ik ben jarig vandaag!! mmmmmm ik roep nog das mooi ik ook en geef hem een hand darna verwonderd benelyn aan kijkend (wat mot ik hier mee??) benelyn start een conversatie in het visaja en het komt er op neer dat hij geld wil zien owwwweee
(kut!!) ik kijk in me portofulio en heb alleen maar briefies van 500 en 1000 (...!) ik drijg nog ef te overwegen om 500 honderd te geven en 495,50 terug te vragen maar kijk nog ef benelyn aan en laat me brief geld aan haar zien ze haald haar schouders op (hoopgevend) en ik besluit dan maar in jezes naam (kut!!) 500 te geven. hij kijd om zich heen voordat die het in ze zak steekt (corupt als de tering) en we mogen door lopen. daarna hebben we gelijk een verkoper van duran snoepjes aan onze broek hangen die ons volgd tot in de bus hij blijft die drie dozen in een zak maar voor me neus bengelen terwijl ik al drie keer had gezecht dilli!!(neeeeeeee) tot ik van benelyn te hooren krijg dat ik geen kues heb wand ik moet wat kopen wand hij heeft ons geholpen (???) ik vraag nog met wat maar hij heeft een rug zak een stukje gedragen toen ik nog stond te onderhandelen owweee ik zij geef er dan maar 1 maar dat ken ook niet ze gaan per 3 krijg wel korting betaal dan maar terwijl ik het er niet me eens ben om de vrede te bewaren ik hou niet van dat soord drijgementen maar dan ben je dr tenminsten van af wel heb ik nu genoeg durian voor de hele bus en de heen en terugweg.
In de bus krijg ik het benouwd omdat benelyn een verhaal begind over de andere controles onderweg die dus alemaal jarig zijn als ze me om mijn paspoord vragen ze zij dat we een vidio hadden moeten maken dat ik hem heb bestaald dat is dan een soord van betaalbwijs voor de rest van de kontroles ik vraag hoe veel dat er dan wel niet kennen zijn ze weet het niet maar meer als 10
een snel rekensomtje later (10*500) busluit ik om uit te stappen ik heb inmiddels ook al de bustikets betaald maar ik durf het niet aan en meld aan ben dat ik terug ga
ze vraagt hoe we elkaar dan ontmoeten?? maar ik zeg ik gaa niet mee!!
we ruilen wat spulle van de ene zak in de ander en ik geef haar 1500 voor het vervolg van de reis ik neem de grote weer mee en verlaat hals over kop het bustattion, benelyn vertwijfeld achterlatend.
Als ik en de jebny zit krijg ik een telefoon van een vreemt nummer
ik neem op!! het blijkt benelyn te zijn die met een andermans foon (die van haar zat in mij tas)
een nog all paniekerig verhaal verteld waar ik geen red van kan verstaan door de herie in de jeb
ik vraag of ze een sms wil steuren dat doet en het volgende bericht verschijnd in me foon
please martin come back!! with paspoort!! the mony you give was not enoug for the trip!! we will wate hire in the bus station!! please reply the mess.
Ok de tex was duidelijk en ik kon wijnig anders doen dan het bericht sturen dat ik me paspoort ging halen en terug zo komen wait for my baby!!
maar de trip back is nog aal een onderneming en het kost tijd het was inmiddels 5 uur tegen de tijd dat ik in inawaan aan kwam begon het donker te worden (6 uur) ik had tegen te trysikely guy gezecht dat die most wachten en een prijs afgsproken om mij terug te brengen naar toril.

in me nieuwe kamer haalde ik alles overhoop maar kon ik nergens me paspoord vinden!!
ok de andere kamer werd ferm door gezocht maar geen paspoort te bekennen . me hooft krabend berijkte ik een half uur later weer de trijsikele die nog stond te wachten er waren nog 2 dingen over waar me paspoord kon zijn dat was in een van de 2 tassen de ene had ik nu bij me en de ander was in de handen van benelyn die ik waarschijnlijk niet kon berijken. Ik haalde mee tas open grijde wat en trok na2 minuten me paspoort uit me tas (kut!!) ik mompel tegen de driver dat ik voor jan lu... helmaal terug ben gereden maar gelukig kan die me niet verstaan.
Hij rijd me weer terug naar toril waar een feest aan de gang is en wijs me ook op de onmogelijkhijd om een jebny te vinden dus neem ik maar een taxi. Hij zet me 2 en half uur later weer bij het bustation af . Als ik naar binne loop word er niet om me paspoord gevraagd die in me achterzak geplant zit!! maar moet ik om de tragedie compleet te maken nu wel me hut koffer openmaken!!
ik mot ef zoeken maar een paar minuten later heb ik benelyn weer in me armen die zichtbaar opglucht is om me weer te zien (altijd een heeerlijk gevoel)

de bus rijs duurt 7en een half uur naar gagian the oro dwars door mindanauw we zien alleen niks wand het is inmiddels donker. Er zijn wat plekken vrij vreemd genoeg ook de voledige achterbank
nog al verbaast over deze uitgelezen vrij slaap plek gaat ik leggen en pitten
na ruim een paar uur (denk) kom ik er achter warom die bank leeg was. als de bus een onverziende hobbel op denderd vlieg ik met bank en al een halve meter in de lucht. met een luide klap kom ik weer op me plek terecht. Raar aangestaart door een philopino die zich hoofd schuddend weer in zijn 2 zitter vouwd . Ik besluit het nog een kans te geven mischien was het de enige hobbel in dit trajext
na een half uur verschijn ik met bank en al voor het achter raam van de bus!! maar nu gaden geslagen door de busshaufeur die acher ons reed en die mijn blonde kruin ok weer langs het achter raam omlaag ziet komen. Met een nog luidere klap beland ik nu naast de bank. en besluit ik toch maar weer om op me vertrouwde plekje naast benelyn plaats te nemen wand die was zo gek nog niet.

De volgende bus nemen we in gagian de oro maar daar gaat wel eerst een taxy rid aan vooraf het is inmiddels 3 uur in de nacht en als we uistappen is er verder niemand balve dan de fijf heren die dachten okkerse uit te kleden eerst was er de diskuzie over de prijs van de fiets taxi 300 (veel te duur) dan komt er een andre taxi met een prijs van 200 dat klingt dan all weer beter dus we stappen in maar de tassendrager wil geld voor het ongevraagt sjouwen met me rug zak (hij was me te snel afdeprijs is slechts 200 met de duer all dicht en de koffers veilig inde achterbank busluit ik nu dat deze prijs toch echt belagelijk voor worden is ik zeg datv die 10 kan krijgen voor ze ongevraagde hulpzaamhijd en gen peso meer hij begind een gesprek met benelyn en zecht dan 50 maar zodra die naar mij kijkt ishet all weer honderd vervogens heb ik weer geen keus
maar dit maal neem ik hetr zelf in de hand open de deur druk de goede man 10 pesso in zijn handen sluit de deur en roep geregeld!!! de taxi rijd weg met de man nog na timmerend op de achterbak lol
de volgende bus is er weer een van 7 ½ uur





  • 31 Oktober 2011 - 15:41

    Koos:

    LOL Een typische Okkerse actie weer...heb je je paspoort wel mee terug genomen of -om hem niet kwijt te raken- daar gelaten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: