weekentje weg - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu weekentje weg - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

weekentje weg

Door: m g

Blijf op de hoogte en volg

04 Juli 2012 | Filipijnen, Manilla

Even een update
5 dagen geleden vertokken voor een aantal dagen naar sipaway een eiland tussen cebu en negros haar opa en oma hebben der een stukie grond 10 hektare (volgens benelyn dan he) . We zochten al een tijdje naar een lap grond maar konden het niet eens worden over de plek tot dat ik hoorde van sipaway klingt goed trowens daar in sipawaay een eiland tussen cebo en negros
ik vond inawayan wel wat waar we nu zitten maar benelyn word het gezuur van haar familie tantes en andere opa en oma en omwonnende daar een beetje zat
die haar om de haverklap met “goede” adviesen voorzien 'bee praktical dat betekend so iets als zorg dat je een berg geld achterover drukt of iets dergelijks
na dat wil ze dus helmaal niet en is het er ook apsoleut niet me eens wat ik dan wel weer een erg sharmand sexy trekje van haar vind lol

ook hoor altijd dezelfde vraag als oma quarta langs komt (geld) oma en sex!! waar waar opa dan weer bekend om stond lol gelukkig heb ik er geen last van ik versta ze niet en ze spreken geen engls

tussen de bedrijven door ook nog ef een spoet bluiloft in de kerk met 7 koppels tegelijk (lekker goedkoop)
na een uur was het afgelopen en werden als een plaatslijke voedbal team na het winnen van de woensdag middag compettie door de straaten gereden in een hobbelende open treuk met het bruidspaar als trofee in het midden


Ik vond het wel wat (vanwegen de prijs) maar ben wilde geen aandacht delen met 7 kopels maar een een aparte kerk gang maar dan hangd er weer een 7 voudig prijs kaartje aan we denken er nog ef over
na een tiket te hebben geboekt voor cebu inplaats van een cruse op een container schip van 10 uur moeten we nog tien dagen wachten want een tiket voor de volgende dag was wat aan de duure kant.

op 2 junie was het dan zo ver mijn verhaal over de spesisial behandeling die een first timmer kreeg een oproep een een kadotje bij haar eerste vlucht werd voor seriuus genomen ook nog na diverse na vragingen bij familie die ook nog nooid hadden gevlogen.“we have a first timmer!!! seat nomber 65a!! zitting nex to the hansome dutsh guy!! jacks!!! heb haar voor we gingen maar gezecht dat het een grapje was wel leuk ze vond van niet trouwens.

Nu als je als man op vakantie gaat voor een jaar dan pak je je koffer een dag van te vorren ef een beetje de boel aan kand voor de nieuwe huurder en gaan met die bannaan
maar met een vrouw gaat er dan toch een eens een heeeeeel ander protocol aan voor af

de hele woonkamer was de dag daar voor naar de medtatie room verplaatst wand die kon opslot .
Bij na vraag warom werd er niet echt een duidelijk andwoord gegeven wel dat de keuken spullen moesten worden afgewasen (maar die zijn al schoon!!)
een uuur voor we vertrokken moest zefs de tuinslang van 50 meter die van voor naar achter door een onbegaand orwoud liep er aan geloven
Nu maar afwachten wat er nog staat als we terug komen benelyn was er niet gerust op
achter de kast nog een slang te voorschijn de even zijn hooft liet zien en toen terug kroop
achter de 2 muren. ben zij dat we heel erug voorzichtig moesten zijn als we terug komen wand dan is die 2 keer zo groot (hu??) na mischien bewaakt die de boel als ze met de koelkast naar buiten proberen te lopen

op het vliegveld is benelyn zo nerveus dat ze geen word meer uitkraamt niet wil eten van de zenuwen een gilletje geeft als het poortje van de bevileging af gaat en 2 uur van te voren al inchekt en bij de gate gaat zitten waar we niet kunnen eten, maar we hebben tijd zat!! (geen beweging in te krijgen lol

eenmaal in het vliegtuig gaat het beter ze houd wel alle bij me handen stevig vast en durf niet naar buiten te kijken terwijl we voor haar een zitje bij het raam hebben geboekt

eenmaal een cebu lopen we dirext voor bij de duure tackie en nemen er een buiten het vliegveld die ons voor de halve prijs naar het busstation van toledo reid de bus staat al te wachten.
en de boot tocht naar negros is ok redelijk aangesloten. In san carlos wert 10 kilo rijst ingeslagen om ons gratis verblijf bij oma te sponseren en wat fruit en veggie voor het avond eten.
De boot naar sipaway lag al te wachten kreeg we een trouble beeld van het eiland in verband met opkomend moe heid in koppijn. Het strand was smerig door laag water en het hele eiland lag bezaait met rotsen. Oma wist niet dat we kwamen want het geplande bezoek was 22 maar toen waren we ef krap bij kas. Ze was ook de plaats vergeten en oma was niet te berijken dus wert er aan de plaatselijke motor rijder gevraagt of hij wist waar de famiele dionaldo woonde
het klonk bekend en na een half uur eiland op de brommer stonden we voor de deur (was een stuk groter dan ik dacht ) kwam oma ons al te gemoed.

We kregen een eigen kamer met 2 persoons bed maar van prive was nouwlijks spraken wand boven ons was de kamer van de kinderen en in het plafon zaten zo veel gaten big brother was er niks bij.

De volgende dag zag het eiland er heeeel anders uit de rust de fruit bomen en de vele kleine huisjes gaven het een onbeschonde bijna maagdelijke indruk. Met een wandeling vergezeld door de plaatselijke jeugd als onze gits liepen we door het dorpje.
De stenen werden hier hergebruikt als schutting waardoor het perfekt in de omgeving paste
in het dorp zagen we dat enkele buitenlanders zich hier al hadden gesetteld.
Een klein rood harig ventje was daar van het ultime bewijs van zijn vader een brit (hoe kan het ook anders) getrouwt met een philipina (hij dacht zeker van het rode haar af te komen lol)
benelyn had het nog nooit gezien rood haar!!! jeb zijn vader had roest in zijn pijp (hu?

door dat ik was uitgenodicht voor een borel de avond er voor en ik in de steek werd gelaten door ben most ik een gesprek aan gaan met oms en opas onder het genot van de plaatselijke kokusnoten wijn (wel erug lekker) maar na een uur en 25 keer de zelfde vragen heb ik meet een luide geeuw aangegeven dat het tijd was om op me nest te gaan ligen
de 2 dag volgde er een andere rond leiding maar nu vergezeld door een van de oms om dat ik de avond er voor had laten vallen wel geintresseerd te zijn in een stukje grond.
we liepen nu de andere kant op richting de school het eerste stuk grond van 1 hektare was vol met mango bomen maar geen strand het 2 had wel een prachtig stuk strand het lach er bezaait met schuting materiaal. Maar bij tante zoveel zag ik al een oplossing het gras groeid er erg goed op en daar hadden ze het gelijk gemaakt een er een groene voedbal heuvel van gemaakt
ook de houte zit verganda en de fruit bomen deden me smelten.
met een zak vol fruit en verukelijke bannaanen liepen we verder nog langs een boten makelij en een grote school met een ontiegelijke boom die de hele speelplaats van schaduw voorzag.

Inverband met de prive omstandig heden (we zagen de hele tijd ogen door het plafon) en het gebrek aan schoon drink water (moeten we nog wat op verzinnen) besloten we wel om de volgende dag te vertrekken

we belanden om 1 uur weer in cebu waar we een tiket boekte voor de terug weg
de goedkoopste vlucht was 12 junie dus dat betekende dat we 7 dagen in de stad moesten verblijven
(achter af was een duurder tiket voor de volgende dag een stuk goedkoper geweest)
we werden door een taxtie naar een hotel gebracht waar ik al eerder goede ervaring me had (goedkoop) maar was alleen de naam vergeten dus werden we eerst in een ontigelijke mal neer gezet waar we in de boekstore de naam van het hotel konden vinden om daar na weer een taxie om in de teo fel op het bet neer te ploffen . Voor de prive aangelegenheden wert de lamp werd voorzien van plee papier (ben dacht dat er een verborgen camera in zat)

op me verjaardag een uitstapje naar de sm mall met beschrijving en zonder ben (ziek) voor het halen van pillen en eten op de terug we kwam er een man naast me zitten met vreemt gedrag die verschrikt op keek toen ik hem de weg vroeg waar ik geen andword op kreeg.

En toen ik fruit wilde kopen bleek hij zich een weg door me broek te hebben gegraven met een scheer mes en eer een groot gat was te vinden waar me portemonee hoorden te zitten

nog al in paniek rende ik naar huis en werden er verschilende telefoontjes gepleegd voor het blokkeeren van wat pasjes.
gelukkig was er een storting van de interest en volgde er de volgende dag weer een trip naar de bank om ons gestorte geld te innen.
Na 4 dagen en diverze verdwaalingen en een nederlans elftal dat ook niet me werkten 01 denemarken ek 2012 (was gelukkig een dag te laat met kijken)
word het tijd om huis waars te keren

heb nog wat last van jeuk op me rug!! je kent dat wel zoon plekie waar je net nie bij ken!!! de huurder van mij benden verdieping heeft namelijk al 5 maanden geen huur betaald. dus daar zit ik wel ef mee (loop er op leeg) 
maar!!!!!!!
heb de oplossing ook al bedacht het zit hem natuurlijk in het univerzum!! heb ik potever de verkeerde message naar boven gestuurd "hij wil van ze huis af!  oweeeeeeeee dat gaan we ef regelen ja kut!!! niet op die manier natuurlijk!! fuk!! heb ik hem vandaag maar als de weer de bliksem uit de verkoop gehaald had er toch al veelbelovende plannen me die gaan we als de sodemieter uitvoeren heb het ef uitgerekend het brengt me zelfs meer dan ik dacht met alle onkosten er af houw ik nog ruim 1500 over das meer dan het dubbele dan de gamma en het is groeiende!! dat ken je van dat misserige salaris nou nie echt zeggen. (Spijt me collegaas( dus moet nog ef wachten met het plan om huiswaards te keren wand daar is die zwembad kuil nog ef te diep voor lol

maar we zijn weer naar boven aan het kijken ze zij dat ze over 2 weken ging vertrekken en dan ook al haar achterstand zou betalen nou die message hangd dus al!! me huis is ook safe! nou alleen nog ef wachten tot het groene euro biljetten begind te regennen!!! 

ondertussen doe ik me goed aan de cuabano hier ,heb gelezen een stuk over dit wonder fruit het is maar liefs 10000 keer sterker dan 1 gemo kuur what???????????????? je heb zeker een paar nullen teveeeeeeeeeel neeeeee kut!!!!!!
tienduizend keer sterker tegen infekties en kanker het heeft al vele levens geret zelfs van mensen die al waren opgegeven wonder na 2 weken volledig genezen verklaard al is er maar de helft van waar hier lecht er iniedergeval een te rijpen morgen is die zo ver (en ze zijn nog fukking lekker ook) voor al in kombanatie met cacau banaan papayja advokado fuk wat een wonder shake !! 

achhhhhhhhh ze zijn hier de wonder bomen aan het omzagen cocosnoten bomen voor hout.
 gister de boom voor ons huis die behorlijk onze kant op leunde en die met een verkeerde zaag snede op het dak zou belanden 
maar kerletje de boom in stukie tou er aan vast knopen aan een boom aan de andere kant vast maken en dan de rest van het dorp er bij halen om dr ef aan te gaan hangen. Wel optijd optijd uit de voeten en niet te vergeten opzij springen. dan lijkt het net als of je een 2 persoons bed boven brengd bij okkerse.nl  ze doen hier alles op de zelfde manier komt geen hijskraan aan te pas wel een motor zaag (dat dan weer wel) ef herie in het paradijs tis ef nie anders 

ik proberde ook ef een boompje om te hakken om onze warm water tank wat meer in het zonnetje te zetten maar dan zonder stukkie tou (hij was nie zo groot) alleen belande die dan weer wel op ons dak kut!!! nog effen oefenen.

na dat was het dan wel weer ef doe ze de groeten
van groenteman en fruit boom 



allen nog bedankt voor jullie wensen op face book het doet me goe!!
thangs my friens!!







  • 04 Juli 2012 - 06:12

    Marleen:

    Geweldig, wat een verhalen weer, geen dag in het paradijs is saai:).

  • 04 Juli 2012 - 07:41

    Sandra:

    Jeetje Mart wat een verhaal weer...
    Hoe zit het nou met dat stukje grond? Zit het erin dat jij daar iets mee kan?

    Hoop voor je dat het allemaal lukt met je huis.
    Op naar het volgend verhaal.

    Groetjes sandra

  • 04 Juli 2012 - 07:51

    Marjon:

    Je bent dus nu getrouwd ?! Officieel?
    Leuk weer eens je verhalen te lezen.

    Succes met alles en tot gauw.
    Marjon X

  • 04 Juli 2012 - 11:03

    Koos:

    Hee Ok,
    Die 7 bruiloften, was dat steeds dezelfde bruidegom? Dat schept mogelijkheden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: