bambo - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu bambo - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

bambo

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

25 Oktober 2011 | Filipijnen, Manilla

Bambo
het groeit in de thuin van graham het zijn struiken met bambo palen van een meter of tien
ik heb het vermoeden dat god alias shepper die struiken heeft laten ontsaan als bedoeling een stok te kreeren om cocusnoot uit de boom te halen maar het zou ook zo maar een andere fuktie kenne hebben.
weel weet ik nu dat het verdomde handig spul is als je weet hoe je het moet bewerken
als eerst is het van belang om een paal uit te zoeken die voor aan staat en redelijk recht is
wand je ken bijna niet bij de achterste en als je heem eindelijk los heb vald die niet (vast geroeid)

mijn eerst projext was een stok te maken voor de cocusnoot. toen ik de achterste had door gehakt bleef die hangen en bij het omhakken van de gene er voor kwamen ze allbij naar benden zijlen en belanden ze op omheining van graham die bezweek onder het gwicht. Ik was daarna een uur bezich om met het botte mes de zij takker er af te halen. En de stok terug te brengen naar een proporti dat die te hantern was onder de noten boom . de rest was nodig ome het hek weer terug te brengen naar de onspronkelijke staat.

Het 2 projext een zend mast voor me internet
na een behoorlijke rechte paal te hebben omgehakt en hem te ontdoen van zij takken
besloot ik om hem in ze geheel als zend mast te gebruiken.
hij was een meter of tien, en in omgehakte staat bestreek die de gehele breete van de groenten tuin
ik had 2 verleng kabels van 5 meter toen ik de zend mast lichend op de bestemming had en de kabels met de usb stik had gemonteerd moest die overend.
De eerste poging met benelyn mislukte om dat zij de onder kand niet meer onder kontrole had toen ik hem bijna over eind had! in plaats van een staande paal belande hij nu in horizontale hoedanighijd voledig op de schouders van okkerse die verwoeden pogingen deed om zijn uitstekende usb stik te redden.
De tweede poging met 3 man was een stuk beter na hem ook nog eens ander halve meter in de grond te hebben gestoken (de kabel was te kort) en hem vast gesnoerd had aan het huis kon ik me computer er aan hangen

projekt 2 een tafel voor bij het bed kon ik maken van de restanten van me omvergehakte zend mast
(internet werkte voor geen meter)

het moest een laag tafeldje worden die we bij het bed konden gebruiken om de computers op te zetten. Nadat ik een halve dag aan het hakken was en benelyn ziek (ongesteld) op bed lach was het klaar. het enige geredschap wat ik had was me mes en om de uitdaaging compleet te maken mocht ik van me zelf geen onnatuurlijke ingredienten gebruiken.. het gevollig was wel dat het tafeltje nog al gammel was en volgens benelyn niet echt geschikt voor het beogde doel. wel kon het aan de zijkand achter de deur. met touw kon ik het dusdanig fatsoneren dat je er ook nog wat op kon zetten. niet erg antousiast over mijn projext (het zag er niet uit) zij ik voorzichtig dat het nou niet echt een pronk stuk was. beneleyn zij gelaten ach het vald wel mee het is prima!!
wat gelaten reagerde ik opmerinkng omdat ik dacht dat ze het sarkasties bedoelde maar het bleek wel degelijk gemeend!! in nederland zou het niet eens de tuin halen!! maar in de phils gelden er andere normen en beland het pronk stuk van okkerse gewoon in de slaapkamer lol

























  • 25 Oktober 2011 - 17:51

    Sandra:

    Dat zeg ik..... gammel
    Ik ben wel benieuwd naar een foto.

  • 30 Oktober 2011 - 11:58

    Marleen:

    Haha, beter toch. Je bent instant meubelmaker maar hoe zit het nu met one and only lady? Is dit haar? Niet nieuwsgierig maar wil gewoon alles weten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: