Overstrooming in davau en de mass feeding - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu Overstrooming in davau en de mass feeding - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

Overstrooming in davau en de mass feeding

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2011 | Filipijnen, Manilla



de foundation waar ik nu ofisieel voor werk
(heb een jaar contrakt lol) en dus ook een visa voor een jaar
het is erg druk met de overstroming die eergister een groot deel van davau city heeft weg gevaagd
door de hevige regenval 6 uur lang van gister en vandaag is eer een enorme vloedgolf ontstaan van 2 meter hoog die in het lage gedeelt van davau met onderandere in Bangkal and Matina .
is binnen gestroomt omdat het in een arm gebied van davau is en het gebuurde midden in de nacht zijn er vele houte huizen weg gespoeld en er zijn tot nu 30 doden gevonden. en er worden noge vele vermist.
De baba faundation (ananda marga) is een oragnisatie die de helpende hand toe steekt door middel van het brengen van de eerste levensbehoefde zoals voedsel en kleding. we moeten het hebben van donaties die we krijgen bv de grote markt in bankirohan waar men vaak bedeld voor overblijfselen van groente en fruit.
De coverment en het leger zijn ingeschakeld om het gebied toegankelijk te maken maar door dat het steets enorm blijft regennen is dat erg lastig.
Een van de staf medewerkers van de feeld of dreams was onder de getrofenen zij leefde in een wijk waar de vloed golf door heen was gegaan. met haar familie heeft zij de nacht op het dak van haar huis gezeten terwijl de 2 meter hoge vloed golf al haar spullen vernielde zij is wel een van de gene die in een wat betere buurt woonde en een huis had van beton dus na een grote schoon maak kan ze wel weer door.
De mesnsen zijn hier niet verzekert dus ze moeten het hebben van organisatie als dat van ons en van de regering
baba fandation heeft als misie om mensen te helpen zonder daar iets voor terug te vragen zij geloven dat dat een positiefe energie veroorzaakt en dat is de basis voor een gelukkg leven. En ik moet zeggen ik werk nu hier een maand en het geeft al een enorm goed gevoel om iets te betekeken hier!! ik help zo veel moglijk!! de organic firtylezer voor het resycelen van groente en fruit afval,en voor het maken en verkopen van super planten voeding is nu af. dus komt er wat tijd vrij ben bezich met het schilderen en opknappen van de veroesten water toren en heb plannen om hier ook de bio gas te maken. heb gelopen met het bouwen en het aanleggen van alextra voor het nieuwe schoolgebouw dat naast ons complex licht en ook wort beheerd door de organisatie ze geven er arme kinderen de kans voor schooling tegen een laag tarief .
Maar veel geld gaat er naar de armen!! en nu naar de getrofenen!! er moet bv rijst worden gekocht kleding en dada mantra is hard bezich om de regering te overtuigen dat die mensen geld nodig hebben om weer een bestaan op te bouwen.
Vandaag ben ik mee geweest naar een getroffen en zeer arm gebied het is wel een belevenis om daar eens voedsel uit te deelen heerlijk hoe dankbaar de mensen dan zijn
dada vroeg ook aan mij of ik iets kon beteken!! dus bij deze schrijf ik dit omdat er veel op mijn site wort gekeken ik zal er wat fotos bij doen van de voedsel uitdeeling dit was een licht getroffen gebied waar de huizen alleen van waren ondergelopen en de toegangsbrug was vernield maar het ontvangst was er niet minder om!! binnen een paar minuten stroomde de mensen uit alle hoeken en gaten!

Dus als je wil invensteren in je posietieve energie
het komt op den duur drie dubbel bij je terug!!
alle hulp is welkom!!

het geld komt rechtstreeks op de rekening van ananda marga
en wort gebruikt om de minder bedeelde weer op gang te helpen
ik zal zelf het goede voorbeelt geven en 100 e u overmaken
kan ik gelijk kijken of het goed terecht komt!

maar elke euro is welkom natuurlijk
land pilipijnen
naam ananda marga
adres pracaraka samgha
plaats davau
rekening nummer 301010002440
bank asia united bank
adres davau city
plaats davau
bic aubkphmm
onze dank is groot
m g okkerse
and dada mantra


  • 06 Juli 2011 - 20:26

    Koos:

    Artsen zonder grenzen stuurde tenminste een leuke blonde dolly op me af voor een financiele bijdrage, had ik meteen positieve energie! Maar oke, blond ben jij ook wel. Het is onderweg!

  • 06 Juli 2011 - 20:45

    Koos:

    Ja, daar ben ik weer. Onderweg is het dus niet. Ik moet een IBAN nummer hebben, minstens 15 cijfers. Anders moet ik het per flessenpost opsturen.

  • 06 Juli 2011 - 20:53

    Sandra:

    He Mart,

    Jeetje wat een verhaal weer. Geld inzamelen tja... eigenlijk geef ik nooit, maar ja ik denk dat je me overtuigd hebt. Ik zal maandag in de gamma eens rond gaan en kijken wat we op kunnen halen. Ik kan me voorstellen dat het een goed gevoel geeft dat je dit allemaal kan doen. Als ik die kindjes zie en de ravage waar ze nu in moeten leven.... zwaar lijkt me dat om te zien.
    Mart goed bezig en je hoort snel van me.
    Gr

  • 06 Juli 2011 - 22:38

    Mart:

    per fellse post dan moet ik wel heel veel mediteren om hem deze kant op te krijgen maar bij mij is het bic nummer genoeg meer gegevens had hij niet
    moet trouwens wel in dollars
    mare top!! thangs

  • 06 Juli 2011 - 22:42

    Mart :

    hey san
    ja ik regele het wel weer voor jou met die balance ik weet hoe moelijk het voor je is lol

    en top vit het echt geweldig!! dat je je in wil zetten voor de mensen hier dat zal de omzet in de gamma een positife zet geven
    lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: