De visa verlengingen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu De visa verlengingen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

De visa verlengingen

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2011 | Filipijnen, Manilla


Ik had al van kris vernomen die een foto liet zien van computer spelletjes spelende ofis medewerkers terwijl ze hem een halve dag lieten wachten voor de verlenging van zijn visa

Dus…… ga ik er altijd vol goede moet heen
De eerste keer moest een penalty betalen omdat ik te laat was! Er stoned 2 datums op me visa ik had 15 maart aangehouden hun hielden 7 feb aan!! met de kritische vraag waar die andere datum dan in hemels naam voor was??? Moest ik met office manager overleggen die het ok weer most vragen (zegt al genoeg) en met het antwoord kwam dat die datum gelde tot dat je het land in kwam en daarna niet meer!! Ik keek hem wat ongeloof waardig aan en op een rustige toon zij ik …..sorry!!!
kan je dat nog een keer uileggen….??
met een stalen gezicht vertelde hij het zelfde ongelofelijke antwoord nog een keer (volgens mij geloofde hij het zelf wel)
bij mij kwamen er nog meer vraagtekens?? en mij nee schuddende hooft was wel een duidelijke indicatie dat het antwoord niet bevredigend was. Dus ik bleef maar hameren op datum 2 en hij bleef maar met een druppelend voor hooft het zelfde lul verhaal ophangen!! (zal hem wel ef laten zweten) baten mocht dit niet (wel leuk) de 1000 penalty voor de net verzonnen regel was een fijt. En der was geen okkerse die daar iets aan kon veranderen. Ik most 8000 afrekenen kreeg daar dan wel een niets zeggen pasje voor die ik een week later kon ophalen en die ik nog nooit heb gebruikt.


De tweede keer was ik 3 weken te laat ik probeerde nog wel tegen te strubbelen maar was geen beginnen aan ze lieten me kopieën maken waarvoor ik weer naar de mal most en dat terwijl ze alle gegevens van mij al hebben van de eerste keer . en ze lieten me van half 1 tot 5 uur wachten voor het ding eindelijk klaar was ook most ik ef 4000 afrekenen.

De derde keer
De afloop datum was 4 juni die ik als kop tekst in me foon had gezet zodat die iedere dag voorbij
kwam dus ook op de bewuste 4 juni . Was de dag er voor ook al en de stat maar had me paspoort niet bij me dus op 4 juni ging ik weer op pad.
dada mantra wilde me helpen met een visa voor een jaar maar dat was een papier winkel dus eerst deze maar verlengen
En ik moest vragen voor een c9 formulier
Hij zij nog wel terloops , zijn ze op zaterdag open dan?
Verwonderlijk zij ik ,,,.het zal wel !! hij verloopt vandaag!!
Het antwoord kwam vrij snel toen ik voor een dicht hek stond en de dame naast me te kennen gaf dat die ook niet open ging vandaag.
Maandag maar weer op weg , om 12 uur stond ik er maar ik wist al dat ze pauze hadden dus eerst maar naar de mal wand ik moest nog wat ruilen
Om een uur of 2 melde ik me aan het loket en moest ik weer een kopie laten maken wand de gene die ik had was van de verkeerde pagina in me paspoort het moest de pagina wezen van de eerste stempel waar ze al 3 kopieën van hebben (ze willen kwartetten)

Ik zij dat ik ook een c9 formulier moest hebben maar hij zij met een stale Leningrad gezicht dat ik die alleen kon krijgen in manilla.
Ze laten je altijd een enorme tijd wachten dus ik had al besloten om zodra ik het boeltje had ingeleverd me uit de voeten te maken.
En de g mall kon ik computeren om de tijd te doven en een date te scoren voor de woensdag (mij verjaardag traktatie)om een uur of 4 ging ik weer naar het visa kantoor
De beveiliging zij al toen ik aan kwam lopen dat het kantor gesloten was!! maar onder het moto de deur staat nog open en het zal toch zeker niet!! liep ik toch naar binnen
Dr zaten nog wat wachtende mensen en aan het loket bleek dat ik te laat was het was kwart over 4 en ze sluiten om vier uur .
Waar op ik zij dat ik me visa 2 maanden geleden om half 5 kreeg aangereikt!! maar voor klachten moest ik naar loket 5 en voor de discussie over de penalty omdat ik 2 dagen te laat was ook! maar niet vandaag wand we zijn dicht .


De volgende dag kreeg ik me paspoort
En er volgde een discussie met loket 5 en een gesprek met een nog hogere ambtenaar achter zijn buro om me te vertellen dat de boete niet kon worden verandert (lol)
Maar !!! de tarieven werden na de 6 maand lager !!
ze hadden nu ineens wel een c9 form!! die ik bij de mooie dame achter buro 12 kon bemachtigen.
Aan het betaal loket werd gemeld dat de tarieven iedere verlenging hoger werden!!
En op de vraag wat moet ik dan over 2 maanden betalen ‘
antwoord 2000!! (???)

Dus ik zal het ef samen vatten
De enige klantvriendelijkheid die ze er hebben zijn de stoelen die er staan
Je betaald er net zo veel voor als in een gemiddelde 737 airbus met besteming alleen in dit gaval kom je nergens
De openging tijden zijn overzichtelijk dicht en na Eigen inzicht flexibel open als het hun uitkomt
De pasjes zijn erg handig voor het openmaken van je kamer deur als je de sleutel bent vergeten
Het tarief is net zo veranderlijk als een zwangere vrouw.
De regelgeving is duidelijk overzichtelijk, niet aanwezig maar worden wel aangepast terwijl u wacht
De loketten geven een mooi uitzicht op computerspelende ambtenaren achter glas
Maar de dame van de c9 formulier had wel een dusdanig lekker kont!! dat het me eigenlijk ook allemaal geen reet meer kon schelen (volgens mij doen ze het Express!!)


















































































  • 08 Juni 2011 - 07:20

    Marjon:

    Niet te geloven het lijkt wel een quiz, elke keer weer een verrassing als je moet komen, je moet er ook maar net de tijd voor hebben zeg, wat een gedoe.

  • 08 Juni 2011 - 08:13

    Marleen:

    Gelukkig, nog steeds een echte man. Een mooie kont en alle gedoe is weer vegeten. Wat kan het leven toch simpel zijn! Haha

  • 08 Juni 2011 - 08:42

    Karin Meiland:

    je bent zo lekker bezig, maar vandaag
    VAN HARTE GEFELICITEERD!!

  • 08 Juni 2011 - 13:33

    Koos:

    Hee Okkernoot,
    Je weet toch wel zeker dat die kont van een vrouw was? Schijnt in die buurt niet altijd zeker te zijn. Nog effe voelen voor de zekerheid, of heb je daar slechte ervaringen mee.

  • 08 Juni 2011 - 14:07

    Marjan:

    Weer echte 'okkerseverhalen'; niet helemaal te volgen, terwijl er toch ergens een logica in lijkt te zitten.
    Mart, van harte gefeliciteerd met je ... verjaardag (ik weet het jaartal wel, maar zal het niet openbaar maken).

  • 08 Juni 2011 - 23:14

    Martien :

    bedankt voor julie leuke response geeft altijd een goed gevoel dat me verhalen gelezen worden
    en koos die kont was van een vrou!! ik ben een echte kenner!! wat dat voelen betreft uitstekende ervaringen lol
    die heb ik zo wie zo alleen maar hier
    groeten te you all thangs me friends!!

  • 12 Juni 2011 - 16:57

    Sandra:

    He Mart, ik zie dat ik een beetje laat ben, maar van HARTE GEFELICITEERD!

    ik was even een paar dagen naar parijs. Heerlijk tussen de stirpfiguren en de eifeltoren.

    Gaat bij jou wel iets in 1 keer goed?
    Al die verhalen geweldig...
    Ik lees ze met plezier.

    Mart geniet ervan en tot mails.

  • 12 Juni 2011 - 22:52

    Ja Hoor :

    met mij gaat het prima geheel vogens plan!! heb volgende week 2 date als ze nu wel komen te minsen want je weet het nooit net vrouwen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 43836

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: