voor me verjaardag!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu voor me verjaardag!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

voor me verjaardag!!

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

08 Juni 2011 | Filipijnen, Manilla

Okkerse aktie zoveel

ik ben de laatste tijd behoorlijk aan het bezuinigen!! betaal niks voor me onderkomen, neem altijd de jebny, en vraag om me wisselgeld!
koop geen fruit bij de super, maar op de markt! bespaar daar me al gouw enkele 10 talle pesos me per week.
gister liep ik in de mall, ik had wat spullen nodig.
me zeep was op me parfume leeg, geen shampo en me vreet trommel moest worden aangevult wand ik weet nooit waneer ze gaan vasten.

Was eerst in de v plaza wand die mal is goedkoper, daar is me trommel gevuld en heb een zeepie plus shampo,
voor parfume moet ik weer naar de g mall.
In de department store ziet ik een parfume stalling met 50 % of!! (je lijkt wel een vrouw!!)
dus ik gaat is kijken wat er tussen staat maar zie niks bekends, dan kijk ik in de vertrine en zie farenheid staan!! en dat is in nederland me faforiet!
dus ik vraag naar prijs?? onder het flesje staat 4900 das flink!! (80 eu) en er zit geen korting op, this ook nog een grote fles
ik twijfel wel wat maar in me hooft moet ik een parfume hebben
dus.... ik vraag nog he geen kleinere?? maar die is er niet ok doe dan maar!!
ik moet mee.... de dames zijn nog al antosiast!! en ruiken ook even wow!! (4900 koop je hier beste foon vor) dat ik dat uitgeef aan parfume!! is toch wel bijzonder (die gozer is miljoner)
(klopt ook)
als ik in de rij sta begind de rekenmacine in me hooft te werken en kom ik er achter dat het flesje hier net zo duur is als in nederland.
maar ik ben aan de buurt om af te reken. ik kijk naar me net gepinde geld maar dat veroorzaakt een te groot gat in me begroting en dat is te pijnlijk dus......!!! visa!
Als ik de mal uit loop bedenk ik me dat dit toch wel ijgenlijk belagelijk is!!. om zoveel geld in the phils uit te geven voor parfume!! wat niemand hier gebruikt!! waar ik de komende 100 jaar me vooruit kan!! en heb thuis nog een volle staan!
(lekker door dacht allemaal) als ik weer thuis ben besluit ik om de boel in de dichte zak te laten en morgen terug te brengen.
This me toch te veel tegen me gevoel......

ef terug brengen
na valt dat terug brengen toch niet mee hier!!
ik heb het arikel in de nog dichte zak met het bonnetje er aan geniet en een 2 kasa bon!!
in nederland meeeeer dan genoeg redenen voor geldige geld trug gave.
hier moest ik al zoeken naar de info bali (hebben ze niet) dan maar naar de staind waar ik het had gekocht tenminste.......
de winkel er tegen over... en een andere verkopster... (wilde niet te veel voor lul staan)
ze kijkt nog al moeilijk als ik me verhaal begin....
en ik krijg gelijk de vraag warom??
daar had ik nog niet zo erg over na gedacht......
dus kom ik op....... hij is niet goed!!
wat is er niet goed aan dan??..... vraagt het lieve verkoopstertje! na zeg ik... wat weifelend... tis wel goed.... maar niet goed voor mij!....! (briljand!!)
met deze info moet ze naar de super vicer.
ze komt terug met de mededeling, het kan niet worden geruild!.
ik zeg dat alles er nog is en nog netjes in verpaking!! maar het blijken de regels van de mall.
als ik vraag of ik de maniger kan spreken moet ik mee lopen.
ik krijg een 2 kans!! en onder het mee lopen draaien de radaren voor een betere smoes.
als ik bij de super vicer sta blijkt het een vrouw!! ze is strak in blauw uniform en ze kijkt streng! maar me uiterlijk brengt nu voordelen met zich me!
wand ze is wat ouder en duidelijk onder de indruk!!
dat zecht nog niet zo veel........ maar!! wel als ik met me briljante smoes op de proppen kom.
ik krijg weer de warom vraag?? en dit keer zeg ik dat ik me te laat realizeerde dat de fles te groot is! en ik deze niet kan inchekken op het vliegveld........
Ze kijkt me indringent aan en ondertussen hoop ik maar dat ze nog nooit gevlogen heeft.
Dat blijkt het geval ze zet bedenkelijk haar vinger voor haar mond laat alles de revu nog eens paseren...
terwijl ik nog ef roep dat het flesje wel erg duur was en het zonde is als ik het daar moet achter laten.
en verdomt het werkt!!
ze zecht ja nou als dat zo is..... dan kan het wel....
maar je moet het wel hier opniew besteeden geld terug is geen optie

ik was allang blij dat ik me peperdure parfum in kon ruilen en kom een half uur later terug met een enorme berg artikelen
maaaaaaaaaaaaan wat ken je hier een hoop kopen voor 80 ue!!!! ik most gewoon zoeken!! om aan het bedrag te komen!! tweifelde nog over een tas....
kocht duure al star schoenen!! (andres wert de berg te groot) een broek , een pet (die ik anders altijd veeeeeel te duur vond) ondergoed
broek sokken enz
om daar na de berg voor de supervicer neer te dumpen in de hoop dat ik wel meerdere arkikelen kon kopen en dat bleek geen probleem
alleen was ze eten dus ik moest ef wachten.
ik melde dat ik ook nog voor me visa naar de emegrasian ofice moest dus dat ik later terug kwam.
om een uur of 3 was ik weer precent en wert ik al begroet en herkend als ik de department store binnen kom
ze weten er van!! en ik sta met 5 dames plus de super vicer met pasje me berg kleding om te ruilen
en ga met een vole zak weer naar buiten
kost wat moeite maar dan he ook wat


  • 08 Juni 2011 - 07:26

    Marjon:

    Kijk even naar jou vorige verslag , dit is toch ook wel een impuls aankoop hoor en dan heb je t over schoenen, tas??? Ben je niet zwanger?

  • 08 Juni 2011 - 07:54

    Lol:

    lol nee!! alle maal doordacht ben nou eenmaal geen doorsnee man lol!!
    (dat klinkt wel erug raar) maar je begrijpt wel wat ik bedoel
    thangs je reageerd wel snel he je niks te toen of zoo??

  • 12 Juni 2011 - 16:41

    Sandra:

    Je lijkt wel een vrouw....
    Ik kan erg zijn, maar als ik hem uiteindelijk gekocht heb blijft het zo.....

    Goed om weer wat verhalen van je te horen.

  • 12 Juni 2011 - 22:47

    Hey San!!:

    ja ja sandra jij ruilt nooit iets om nou daar geloof ik geen mooie kont van lol
    heb je toch regelmatig bij de info zien staan met volle gamma tas mare hoe is het ??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 43835

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: