gestrand - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu gestrand - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

gestrand

Door: okkerse

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2011 | Filipijnen, Manilla

Gestrand
gister na dat ik naar de markt in mintal was geweest waar ik wat fruit cocusnoot en cuabano had gehaald ging ik bij eunice langs , ze had om een lening gevraagt om een identietijd kaart aan te schaften
en ik heb wat geld en de pot gestopt waar van de staf van feeld of dreams een lening kan krijgen en ik dan weer intrest over vang. worden weer vele mensen blij van en dat is altijd goed!!

na dat ik bij eunice wat had gegeten en na getafeld begon het te regenen , ik had geen haast na een uur werd het een soort van droog maar ik had nog geen zin om te gaan keek op me klok het was ook pas 6 uur. maar toen eunice haar tijd er bij haalde bleek het ineens een uur later!! ik had die diskuzie al is eerder gehad en toen wist ik haar te overtuigen dat haar klokje 20 minuten achter liep. maar dit keer was er geen beginnen aan mijn zwiss liep achter en nie zoon beetje ook!! (hoe ken dat na) mischien deden die kleine jonges toch meer met mijn klok dan alleen maar kijken of het lapmje het doet!! moet ze toch in de gaten gaan houden voor je het weet kom ik ergens te laat hier (?)

ik had inmidels zo lang gewacht dat de vogende bui was binnen gekomen en deze ging gepaart met stevige bliksem en duurde de rest van de nach.. Dus er zat niks anders op, ik was gestrand in huize eunice!! en ik kon op de bank plaats nemen. Kreeg er een dekentje bij , dr wert wel wat vreemd opgekeken toen ik me kleren uit trok de dames zijn nog niet zo veel gewend en ze slapen hier alemaal in piama (gloeiende heet ) maar voor hun was het een koude nacht

ik had mezelf dusdanig opgevouwen dat ik kon lichen op het bank stel maar na een paar minuten hing alles weer buiten de omhijning (kramp). en vroeg tante bezorgd of deze bank wel groot genoeg was??. er bleek ook noch een matras! dus werd die uit een van de slaapkamers gehaald en lach ik midden in de woonkamer waarschijnlijk op het matras van eunice (heb er maar niet naar gevraagd de gast is altijd koning hier)

in eerste instansie bleef het licht aan maar toen iedereen in bed was beland deet ik het uit en moest daar na naar de wc en kon ik het knopje niet meer vinden . de wc is het vertrek naast de keuken en daar lach iemand op de gront te pitten . dus moest ik me zonder licht over wat stoelen en de tafel begeven richting de deur van het vertrek naar de wc.
Enmaal daar bleek de knop naar wat omwentelingen niet het gewenste rezeltaat te geven (op slot)
en moest ik de hele toer etape weer terug en bleek ook de voor deur op slot.

Wat verbouwereerd zat ik in het pike donker op me bed de optie te overwegen om me water fles vol te zeiken. Maar ik wist niet waar die was en ik was er van overtuicht dat dat niet zonder problemen ging verlopen. Dus ging ik met een positiefe spirid weer leggen en wachte ik rustig af tot me een andere oplossing werd aangerijkt.
En die kwam in de vorm van de vader des huizes die midde in de nacht zonder groom het licht aan dee in de keuken. de andere buiten deur opende waar naast de jonge man lach te slapen en net op het momend dat ik wilde vragen hoe het zat met de wc! begon hij door de deur opening naar buiten te wateren.

Ok vraag en andwoort!! koste me wel wat tijd om het los te laten , ben niet echt gewend om door een deur te pissen maar ik kon nu eenmaal niet anders noooooooooot breekt wet!!
aan het einde van de nacht moest ik nog een keer over de drempel. en de volgende ochtend bleek dat de deur van de wc was voorzien van een schuif slot die je zo open kom maken
lekker weer !!



  • 08 April 2011 - 07:17

    Sandra:

    Je maakt nog is wat mee he!!
    Voor jou is het misschien bijna allemaal normaal geworden, maar voor mij om te lezen.... is echt iets voor okkerse!!

    Veel plezier met al je avonturen.

  • 08 April 2011 - 12:01

    Marjon:

    Ongelooflijk wat een verhaal weer, dit soort dingen maak jij alleen mee, blijf er lachen, ach zo'n logeerpartijtje is weer eens wat anders.
    XX Marjon

  • 08 April 2011 - 12:02

    Marjon :

    PS Erg leuk die foto's, hebben we er eindelijk een beeld bij en de jurk ook goed gedaan van je.

  • 09 April 2011 - 07:33

    Koos:

    Toch mazzel dat je niet moest schijten dan...

  • 11 April 2011 - 08:25

    Marleen:

    altijd leuk zo'n verhaal op maandagmorgen bij de koffie. Hier begint het ook eindelijk lekker weer te worden.
    Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 43840

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: