Okkerse story 2 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu Okkerse story 2 - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

Okkerse story 2

Door: okkerse

Blijf op de hoogte en volg

21 Februari 2011 | Filipijnen, Manilla

Okkerse story 2

we zijn in mintal voor wat houtwerk want we willen een overkaping maken boven het 2 gedeelte van de vermy compost.
Bij de hout handel worden wat krome planken besteld en wat nipa (soort plantaardige dakbedeking)
het hele spul wort opgehaalsd door jorge van feels of dreams maar die zit in vergadering en dat duurt nog een uur

ik besluit dat ik dan wel even naar de kapper kan had er de dag er voor een gezien maar toen was er geen tijd.
Nu loop ik samen met kriss naar de betrefende kapsalon, drie damens staan me aan te staaren als ik naar binnen wil

kris vraagt nog of ik niet ook in een andere kappers zaak wil kijken wand er zijn er verderop nog meer
, zijn dat ook vrouwlijke kapsters dan?? vraag ik, terwijl ik in de stoel laat zakken zecht kriss “ nou dat niet!! maar ik weet het niet hoor volgens mij zijn dit ook ale maal mannen!!
strak in de spiegel kijkend , zie ik na een its grondigere inspektie dat hij het bij het rechte eind heeft.
ze is inmiddels wel begonnen, en de andere “dames” verzamelen zich nu ook rond mijn stoel.

kriss is inmiddels met een slape lach weggedoken achter een boek met hair styles
als de “dame” vraagt hoe ik het wil hebben?
in holland zeg ik altijd doe maar kort maar dat het nog net omvald oren vrij houden en in een v vorm van achter
maar als ik het op ze engels wil zeggen kom ik alleen op : doe maar kort!! het blijkt wat te algemeen en ik zie zijn paniekerige blik in de spiegel ik ben nu ook niet meer geheel gerust op een goede afloop en kriss houd krampachtig het plaatjes boek voor ze gezicht dus loop ik naar buiten om wat aan te wijzen, ze instemd dat dat wel zou gaan lukken

ze begind met knippen aan de linker zijde, ik zie in de spiegel vele schaar bewegingen van een man die zichtbaar niet op ze gemak is maar geen ene haar op de grond vallen!!
ik besluit is naar kriss te kijken!! maar die zie ik nog net lachend de deur uit lopen met de mededeling
, ik gaat ef bananen halen!

Ze loopt ook regelmatig naar de handoek om te deppen (zweet) is druk in de weer met een planten spuit en wisseld ook nog van schaar maar het rezeltaat blijft het zelfde.
de vraag van een van de mannen achter me of ik face book heb en of ik vriendjes wil worden besluit ik maar te negeren net als zijn hongerige blik in de spiegel op zoek naar oogkontakt
ik lul er maar wat overheen met childrens home een vrijwilligers werk (altijd goed)
en de vraag van mij of ze een kapers opleiding heeft gehad liet ik maar ef zitten.

Na 3 kwartier besluit hij dat het klaar is en vraagt aan mij wat ik er van vind een eerlijk andwoord kan ik er niet op geven wel een goedkeurende knik .als ze naar de andere kant loopt om haar handen te wassen slaagt ze een dusdanige zucht dat de halve spiegel waar ze voor staat beslaat
ik reken 50 pesos ef en loop met kriss weer naar buiten












  • 21 Februari 2011 - 10:35

    Connie:

    uiteraard verwacht ik wel een foto van het uiteindelijke resultaat hè. :))

  • 21 Februari 2011 - 11:35

    Sandra:

    de vraag die connie stelt is inderdaad wel een goeie.
    Je hebt dus betaald voor.....
    Ach ja..,. weer een echte okkerse ervaring.

  • 21 Februari 2011 - 17:15

    Koos:

    Je kunt ook naar een boeddhistische kapper gaan natuurlijk. Vervang je haargel voor zonnecreme en klaar!

  • 21 Februari 2011 - 17:58

    Marjon:

    En het resultaat Martien, hoe is het geworden, of is het niets want je zegt er niets meer over???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 43844

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: