Potje basketbal - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu Potje basketbal - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

Potje basketbal

Door: okkerse

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2011 | Filipijnen, Manilla

APotje basketbal met de gasten
Toen we ef nie zo veel te toen hadden en de hele dag al en de tuin gewerkt besloten we dat het tijd was om los te komen uit onze betonen bunker (de firtilyzer) en een potje te ballen met de boys

Er waren er twee (de rest zat op school) dus het wert 2 tegen 2 ik met me franse maat kriss tegen jo jo en jomar

We kwamen direct achter omdat me maat de bal in een keer over de ring gooide , het bord en de omheining . Ik wist dan ook gelijk hoe de vork ik de steel zat en dat ik ook wat punten moest maken anders ging dit niet goed komen.
ik gaat nie verliezen van 2 ukies dus was de tactiek dat er altijd een onder de basket staat en de ander verdedigt op de bal zodat die van afstand moet schieten. Als dat dan mis gaat pakt lange kris de bal en ken die hem er van dicht bij in frummelen.

Met wat geknutsel van kris en wat kunst en vlieg werk van mij (ben meer voetballer) kwamen we zo waar voor!! de kleine mannen liepen zich te barsten en na een uur stonden wij naast onze schoenen / slippers ze kosten dan ook maar 1 halve eu maar waren zichtbaar niet bestand tegen hevige zweet voeten en schijnbewegingen .
De tak tiek was briljant!! heerlijk om eens een keer de langste te zijn met de bal boven je hooft kon je een keer of 5 mikken om hen van dicht bij in de ring te gooien zonder dat de springende ukies ook maar in de buurt konden komen.

Toen we 20 punten voor stonden wert het 4 tegen 2 en sprongen er allerlei kleine ventjes op je rug als je bal in de ring aan het ploeteren was.
maar met een briljant afstand schot van kris werd het duel beëindigt met een klinken de zegen 31 25

Ef naar de mall

Ik moest naar de mal voor internet en een date (mischien)
Bepakt en bezakt ging ik op weg zonder kris met lap tops en wat kleding
Ik had een vage afspraak met gamaliel (2 sms en een bel maar geen antwoord) dat ze michien ok naar de stad zo komen . \

Heen is zoals altijd geen probleem je pakt een brommer (de gasten staan te wachten als je het park af loopt) die rijden je dan naar beneden naar de snel weg je geeft hem 10 peso en dan stap je in een van (soort open bus) die wacht altijd tot die vol is. er zijn aan weerskanten lange banken en er word regelmatig op de zijkant van de truck geslagen onder het moto : bogy!! Bogy!! (opschuiven!!) wand er kennen er altijd veeeeeeeeeeeeeeel meer in dan je denkt (dr zitten 6 mensen in me aura!!)

In de mal gaat ik op zoek naar een plek om te internetten maar is me tafel bij de bee beeys tafeltje tegen de muur met stopcontact) ik kom er achter dat ik me verloop stekker niet me genomen heb en me computer leeg is.

De stopcontacten zijn niet geschikt voor normale stekkers (de gaatjes zijn te klein) maar alle dingen die hier te koop zijn en die de mensen hier gebruiken passen voor het gemak ook niet

Dus eerst naar de alles hebben we hier maar duurt wel lang winkel nummertje 12 is aan de beurt en ik heb 21.
Als ik geholpen word hebben ze er alleen een van 300 pesos met 30 standen maar ik hoef er maar 1 en die kosten normaal niet meer dan 20

Bij de hardwere store hebben ze wel wat ik zoek en 2 uur later zit ik eindelijk te internetten
het is tegen 4 dus heb ik ook nog een goed gesprek met moeders me bank zaken en wat nieuwe telefoon nummers want me date mat gamaliel gaat niet meer goed komen (hoor niks meer)

Ik besluit ook nog wat te eten een film te halen voor de kinderen (ice age) en organis muge zalfje
En nootjes .


Het traject wat ik moet afleggen voor de terug weg is bekend in zonnige toestand met kris
Maar nu is het donker (6 uur) en ik moet in me remie met 2 busjes terug .
bij eerste bus moet ik er uit in ula bij een benzine station voor de 2 moet ik naar de kruising lopen voor de bus naar calina.

Naa een half uur in bus 1 begin ik me af te vragen waar het benzinestation blijft en de kruising. (zag er wel een maar er stond geen calina op het bord. bij na vraag bleek ik veel te ver en moest ik naar de overkant van de weg 15 minuten terug rijden voor de goede naar calina. iemand van feels of dreams kwam naast me kwam zitten (ik denk voor de zekerheid ) ik kwam met me film nu alleen wel te laat binnen . de dol enthousiaste boys (ik had er eentje verteld dat ik ice age had gedocht)
waren dan ook enorm telergesteld dat ze de film pas de volgende dag mochten bekijken.













Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 43839

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: