Oud en nieuw! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu Oud en nieuw! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw!

Door: m g okkerse

Blijf op de hoogte en volg

30 April 2012 | Filipijnen, Manilla

een vriend van mij kwam eens langs ik had hem uitgenodicht om een potje voedbal te kijken bij mij
toen hij binnen kwam riep hij gelijk
whaaaaaaaaaat is that????????????????????
ik zeg hu??? me afvraagend wat er zo verwondelijke was
gaan we de voedbal daar op kijken???
verbaast kijkend naar me dikke breedbeeld tv ja wat is er mis mee!!!
Dat ken toch niet man!! ut beeld is veel te klein!!
hu?? ik kijk altijd voetbal op me breed beeld het is prima te volgen hoor!!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jesus man je ken de grassprietyen nie eens zien!!
en de koppen van de spelers onherkenbaar!!
maar je ziet toch dat het een groen veld is!!
en het comentaar verteld je wel wie die bal er in schiet!
Jaaaaa nou ik weet het goed gemaakt we kijken een helft bij jou en in de rust speren we naar mijn huis om de 2 helft te kijken op me flad screen 7.2 inc full hd!!

de volgende ochtend kwam hij weer langs om een modeletje uit te zoeken op internet
kijk!!! dit is een moeie full hd 7,2 panasonic!!
aldo ik 2 dagen geleden nog volledig tevreden was met mij dikke breed beeld
bleek die nu ik er weer naar keek ineens alleen maar dik en te klein
ik vergeleek hem met de uitvergrote foto op het beeld scherm van me lap top
en zelfs op de foto was die al groter dan die bolle op de kast.
Dus werd er op de bestel knop gedrukt
4 dagen later kwamen ze een eenorme doos brengen die nog maar net door de deur heen kon.
Had inmiddels ook een andere kast gekocht wand een tv die 2 keer zo groot is als het kassie dat er onder staat is ook geen porrem.
De “oude” werd verbannen naar de slaapkamer waar die met ze dikke pens half over het bed heen hing maar je gooid ook nie zomer een vrij nieuwe breed beeld tv op de vulles.
na een jaar en diverse verplaatsingen was mij dikke breed beeld waardeloos en vond hij toch zijn laatste rust plaats op de vuilenshoop tenminste..........

hier in de phils kom ik er achter dat mij breedbeeld hier toch nog wel een goed vieguurtje had
en niet had mistaan in een van de vitrienes van de 2 hans winkels die hier op iedere hoek van de straat te vinden zijn.
En die vol staan met die vierkante modelletjes die gretich aftrek vinden, het zou me dan ook niet verbazen als ik op een blauwe maandag het okkerste modeltje hier tegen het ronde lijf loop.

Het is zomaar een verandering een klein voorbeeld van hoe iets waardvols veranderd in waardeloos binne een kwestie van een paar dagen.
met een beetje gezonde eigen denk vermogen was mijn oude tv net zo waardevol of waardeloos als die nieuwe tis maar wat voor bortje je er aan hangd

hier in de phils hoor ik vaak ja we leven zo wand we zijn arm
wat is arm??
wat is rijk??
is nieuw beter dan oud??
is de vrijdag beter dan de maandag?
Mijn andwoord na bezinging (koste mijn ook een jaar)
NEE
nieuw is niet beter dan oud
de vrijdag is niet beter dan de maandag
en die dikke breed beeld is niet anders dan 5 jaar geleden

het is alemaal relatief!! het is maar wat je er zelf van maakt.
ik zie geen verschil meer tussen een maandag zondag woensdag zaterdag ik doe op de zondag wat ik wil en op de maandag waar ik zin in heb

ben je arm met een dikke breed beeld?
of ben je rijk met een ful hd 7.2?
ben je arm als je het verschill niet weet tussen de maandag en de vrijdag of ben je rijk als je het wel weet? (of anderzom)

in europe word oud gezien als waardeloos besef dat dit niet alleen geld voor die dike tv.
hier in de phils worden de oudjes gerespekteerd ze zijn vaak het hoofd van de famalie en hebben een bijzonder grote invloed op het rijlen zeilen er van.
Ze leven hier in grote getallen bij elkaar en steunen elkaar rots vast als er problemen zij schuwen zich niet om hun laatste centen uit te lenen aan imand die het harder nodig heeft dan zij.
Wat is arm als je zo op elkaar kan rekenen??

bezining naar ruim 1 half jaar tussen de rijken of armen tis maar welk bortje je er aan hankt
lol

benelyn wilde ook een tv diskuzie na mijn bevindingen
tjaaaa alleen een tv?? jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa alleen een tv!!! ik wil zo graag een tv in ons nieuwe huis!! ok!! what???? ok!!! Het is goed!! what???? met een achterdochtige blik word ik nu scherp aangekeken!! jaa het is goed we gaan naar de winkel en dan vraag ik heb u voor mij de kleinste tv die er te krijgen is mener de verkoper?? hu klein?? ja de kleinste we hebben full hd 7,2 ons nieuwe modeltje (zucht) he je niks kleiners??.

en dan plaats ik hem in een kamer zonder meubelair en zonder niks alleen een tv!!(net als de rook ruimte van de gamma binnen een week zat iedereen buiten)
jaaaaaaaaaaaaaaaa ik wil alleen tv kijken!! aaaaaaaaaaaaaaaa ze is zo lief als ze zielig is (ik denk er nog ef over nie verder vertellen)

zo dat was het weer ef voor deze week later meer













  • 01 Mei 2012 - 18:20

    Koos:

    Haha Okkernoot, da`s nou de vooruitgang, probeer dat maar eens tegen te houden. Dingen missen waarvan je niet wist dat je ze nodig hebt...Daarom zit de gemiddelde goeroe ergens op een berg sjagrijnig op een houtje te bijten, zich afvragend of ie dat houtje wel echt nodig heeft :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: