Feeld of dreams - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu Feeld of dreams - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

Feeld of dreams

Door: okkerse

Blijf op de hoogte en volg

25 Januari 2011 | Filipijnen, Manilla

Ik kwam hier en had gesproken met de een van de leiding gevende dat er internet was (voor mij een voorwaarde) of op de een of andere manier bereikbaar met usb stik
En ik wilde af en to wel ef er uit maar dat was geen probleem

Na dag rondjes lopen met me lap top en een horde van 25 nieuwsgierige kinderen achter me aan kwam ik er achter dat er geen signaal te vinden was .
volgens moeders lag er een rekening die deze week moest worden betaald dus moest ik van het park af om te internetten.
dat bleek moeilijk maar wel mogelijk onder begeleiding (ze zijn hier niet gewend dat de vrijwilligers alleen het park af gaan.
Dus maar weer vragen of iemand me naar het centrum kan rijden want ik moest wat zaken regelen.
(had alleen stroom nodig) In het internet café
met me eigen laptop en usb stik dacht ik privacy te hebben maar me begeleider ging schuin achter me zitten om zonder gene op me scherm te gaan zitten kijken
(zal ik er wat van zeggen of niet en hoe) maar het loste zich zelf op hij most een snoertje halen en was over 15 min terug.
Ook nog ef moeders gesproken die “toevallig” online was .

het raadselachtige internet probleem
het bleek te zitten in me usb stik (dit word well een ingewikkeld verhaal maar ik moet het ef kwijt) had een globe maar die werkt hier niet kocht vervolgens een stik van smart die het wel zou moeten doen maar die was leeg! op de doos stond met 120 uur maar dat moet je weer registeren en dat ken weer niet wand ik heb geen internet.
Toen kriss er was hebben we de hele middag ge probeert om de stik vol te krijgen met load door middel van een kaart die je koopt. je voer een nummer in met je telefoon (als het vervelend wort moet je het zeggen!!)

dan krijg je een bericht you are fully loadit! Allen ik kreeg steets een mens aam de lijn die zij dat ze de comextion ging verbreken (zuuuuchhht)
Na iedere poging koste het me bijna een half uur meditatie om het boven in me hooft weer rustig te krijgen.
Dus weer terug in de mall kwam ik met de kaart zonder bon en bleek ik de verkeerde te hebben gekocht .
het moest er een zijn voor internet en niet voor telefoon. En kon ik hem niet ruilen.
toen ik vroeg of zij deze load dan op me foon kan zetten stond er binnen 5 min you are fuly loadit!! In me scherm.
En kocht ik een kaart voor me smart ik vroeg of ze deze ook kon laden en kreeg ik de vraag wat is het nummer? (mmmmm) staat op de doos!! ja staat het niet op de kaart?? Nee (mmm) ze stopt me internet kaart in haar foon roept vervolgens een nummer is dit jou nummmer?? (???) de vraagtekens in mij ogen en de grote voor me neus verraden hoogstwaarschijnlijk dat ik het niet wist.
me vriendelijke lach werd beantwoord en met de help van de andere dame was me andere kaart ook vol geladen en werkte het ding zelfs ook op feels en dreams

De kinderen
nou ik weet inmiddels wat namen ……..(ef denken) makoy jaar 0f 3 de jongste echt zeeeer foto geniek maar wil absoluut niet voor de camera. This inmiddels wel gelukt door een van de oudere de camera te geven allen ben je dan weer anderhalf uur bezig om de 20 foto’s van de hond de koelkast en de tegel vloer in de keuken te verwijderen.
Ok kwam een van de kinderen ,met een zeeer bezorcht gezicht naar me toe dat ik een foto moest verwijden die de ander had gemaakt maar na zoektocht bleek die er al afgehaald te hebben ik kon niks bijzonders vinden


De outse richart 18 is zeer nieuwsgierig en zeer talentvol speelt gitaar viool goede basketbal player en danser en dan heb je er nog 22 waar ik de namen soms van weet maar dan weet ik niet welk gezicht er bij hoort
Maar ze zijn ongelofelijk lief hepen zodra ze de kans krijgen als ik de was aan het doen ben komen de 4 kleinste om me teiltje heen staan om te helpen de oudere vullen het water in me badkamer
En zijn altijd in voor een goed gesprek. De middelste willen constant je hand vast houden of klimmen net als de jongste met zen alle tegelijk op je rug.
als ze zien dat ze ook maar iets kennen doen voor je zoals je bord afwassen word al gouw de spons uit je handen gehaald en is je tafel ook al leeg geruimd.
Ik had gezegd dat ik hun taal wilde leren
Dus eindig ik regelmatig met tien kinderen om me heen die me met zen alle tegelijk bij willen spijkeren













Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

my only one lady

philipijnen

Recente Reisverslagen:

22 December 2012

zwanger

02 December 2012

Update word aan gewerkt wel ef wat nieuws

13 Juli 2012

zorgen in parra

04 Juli 2012

weekende weg

04 Juli 2012

weekentje weg

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 43847

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: