ok ef wat anders nu geen philipijnen geen nederlan - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu ok ef wat anders nu geen philipijnen geen nederlan - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van okkerse1 - WaarBenJij.nu

ok ef wat anders nu geen philipijnen geen nederlan

Door: okkerse.nl

Blijf op de hoogte en volg

04 Oktober 2013 | Filipijnen, Manilla

ok ef wat anders nu geen philipijnen geen nederland maar place of al places kempten!! duitseland

nou hoe komt die daar?? wat doet die daar?? en waar is benelyn???????????????????????
het zit zo ik heb me mijs (ja we hebben nog steets trouw plannen) achtergelaten bij haar moeder invm met oplopende problemen in nederland met onder andere de verhuur. het feit dat ons kontrakt voor een jaar in het huis op de filipijnen afliep waren we genoodzaakt om stappen te zetten. we wilden niet nog eens een jaar in het te duure planken huis en benelyn moest haar papieren voor de visum regelen in haar geborte plaats .
gekombineerd kwam het er dus op neer dat ik het vliegtuug pakten naar huis en benenlyn met de bus naar haar ouders .we waren albij wel weer even lang onderweg dat schept dan wel weer een band. het huis legehaald en de spullen wegegeven aan goede familie de rest werd op de jebny gebonden onder het moto dat geef ik niet weg op de koelkast na dan

moeders haalde me weer eens van het station de weken die volgden stonen in het teken van de paketvloer bij moeders, witten in de huiskamer, de geluids muur in appartemet 177a het schilderwerk buiten het legverkopen van de schuur en een verstopte afvoer

het plan was om tot 1 october bij mijn ouders te blijven en dan richting duitseland te reizen omdat dat de makkelijkste weg was voor de visum van mijn vrindin. dus ging ik eerst maar eens zoeken naar een adres in het mooie beiren. ik vond diversen projekten waar ik dan kon werken voor 5 uur per week zaterdag zondag vrij om dat dat al een stuk minder was dan die 40 uur bij een baas en ik er ook te eten kreeg plus onderkomen was de kuze gevallen op een biofarm met internet . na wat moeizaam heneweer gemail (kreeg maar geen telefoonnummer) kwam ze met de vraag of ik het wel zeker wist?? en of ik nog een keer het profil wilde lezen....... mmmmmmmm vaag?? na een 2 inspektie zag ik dat er stond dat als er niet hard genoeg gwerkt werd je 50 euro per week moest afrekenen wat wel van te voren diende te worden betaald
ik kreeg er een zwaar gevoel van in me maag vind wel dat het een beetje op een gemoedlijke manier moet kunnen gaan. een dergelijke start begind dan op mijn gevoel op een modern strafkamp te lijken
naa een vraag per mail waar dat presies voor was en of dat te maken had met slechte ervaringen werd beandword met geen zorgen als je hard genoeg werkt hoeft dat niet
het andere adres in de zelfde buurd was dus snel gevonden
het contackt met cristine en mario verliep wel zoals ik me dat had voorgesteld lekker amikaal er werd wat heneweer gemaild over hoe en wat en ik zag het helemaal zitten
pa ook trouwens wand die zag zich zelf all in de trein zitten met ome gerard onderweg naar kempten altijd goed



gister dus met de trein vertrokken naar kempten alles verliep ijgenlijk boven verwachting moeders zette me op de trein van 8:16 daarna overstappen duivendrecht en hilversum dan op snel trein naar hanover zonder ook maar meer dan 5 minuten te wachten was ik het land uit ef pluim in de kont voor de ns
maar dan duitseland in hanover bleek mijn geboekte trein naar muchen all weg wand die van ons had vertraging. samen met een mede gestrande duitser gingen we maar ef een uur kofie drinken. was wel gezz moet ik zeggen hij raakte niet uitgevraagt over mijn doel en sprak redelijk goed engels. hij was op weg naar een hiking trip tussen hanover en munchen en was dus wel een uur te laat (voor mij maakten het zoals gewoonlijk geen flikker uit) toch werd er een plek gevonden in de trein naar munchen (we hadden hier geen plekken gerezerveerd) en konden ok nog naast elkaar zitten. de tijd vloog voor ik het wist was ik half in me moneken verhaal en moest die er ineens uit. de rest van de weg (ruim 2 uuur zat ik in een bijna uitgestorven trein )

op munchen moest volgens afspraak bellen met het gast gezin, me mobil met nederlanse pre pay kaart deet het natuurlijk niet , het helestation werd uitgekamt om een aan de muur hangen telefoon the vinden lang leven (vodafoon) (ik lijk godver wel een reklame buro kut) na een belltje werd duidelijk dat ze mij nummer niet hadden terwijl ik die wel had gestuurd. en ik dat zelfde nummer ook niet meer kon terug vinden op mijn telefoon. toch nog maar een keer bellen inmiddels had ik weel een kaartje voor kemten in me zak via outomaat naa het 2 beltje had ik nog net genoeg munten om aan te horen van welk peron hij ging 29 een de tijd 8: 20 om 8 uur liep ik dus met een veel te zware zak (word winter) op de bolle fooi tussen de lederhose en de bier pullen naar peron 29 aan de anderekand van het station. om 10 over acht nam ik uitgeput plaats in de trein naar buchloe... de duiser in der laderhose met passend duits vrindintje, zij na mijn vrage buchloe?? aba ich mus nar kempten? dat ik maar op zijn moest letten wand hij moest ook naar kempten.
deze trein liep vol met dezelfde leaderhose and bierpullen geluking bleef de plek naast de okkerse kledendracht leeg. op me uitgeprinte kaartje bleek ook het zelfde station te staan dus had ik de inmiddels in slaap gevallen duiser niet meer nodig. even overstappen na een trein met nog meer bierpullen, me zware zak had inmidels plaats genomen op de zitting naast mijn. maar de tegenoverzittende mevr wilde vooruit reiden dus werd er van plaats te gewisseld. ze wilde ook naast haar man zitten dus greep ze op zen duits mijn enorme zak beet om deze te verplaatsen. op de vraag wat daar in hemelsnaam inzat zij ik droog me mother in law!! waarna ze in een enoprme lach bui uitbarste lol en ik er aan te pas moest komen om schoon moeder ef op een ander plekie te zetten .
in kemten ging ik er uit het perron was leeg.. ok toen ik de trap af ging zag ik nog niemand die aan mijn beschrijving voldeed. beneden zag ik wel een telefoon maar toen ik net me portemonee wilde grijpen om me laatse munt er in to gooien kwam mario om de hoek zijlen. ik zag het bekende gezicht van de foto en 10 minuten later maakte ik kenis met caterine zijn vrou op een lekkere bank bij de haard wert er met een duits pilsie bij gepraat.
word vervolgd

  • 04 Oktober 2013 - 11:09

    Connie:

    haha wat een avontuur weer, echt iets voor jou. good luck in het duitse land en ben benieuwd naar het vervolg.

  • 04 Oktober 2013 - 11:52

    Franka:

    Nou jij hoeft je ook niet te vervelen hè, je bent lekker bezig! En hoe lang blijf je nu in Duitsland?
    In Hilversum had je wel even een bakkie mogen doen hoor :)

    Succes bij onze Oosterburen!

  • 04 Oktober 2013 - 17:40

    Marjon:

    Wat een avontuur weer Mart, ben heel benieuwd naar je Duitse avontuur.

  • 06 Oktober 2013 - 19:27

    :

    lol hilversum he je daar ook een boerderrie dan ? ik kom natuurlijk alleen maar langs als er wat te doen is
    dank alleen voor de reakties altijd leuk

  • 06 Oktober 2013 - 20:13

    Sandra:

    Is best goed verlopen toch Mart!! Hahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 24 Okt. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 43831

Voorgaande reizen:

06 December 2010 - 06 December 2011

my only one lady

01 Oktober 2013 - 30 November -0001

workaway

Landen bezocht: